Tasarım Raporu




GRUP ADI: BÖTE_Android

MUHSİN ABDİL
EMRAH BOZTAŞ
ASLIHAN BAL
KÜBRA KANDEMİR


Genel özet 
·         Projemizde FEN VE TEKNOLOJİ dersinden Maddenin tanecikli yapısı, Yaşamımızdaki elektrik ve vücudumuzdaki sistemler animasyonlarla işlenmiştir.
·    Sunumu kalıplardan kurtarmak için içine eğlenceli uygulamalar eklenmiştir. Biz animasyonları içerikten ayrı vermek yerine konuyla içiçe verdik.
·         İçerikler incelendikten sonra öğrencinin kendini değerlendirmesi için ünitenin arkasından bir test oluşturulmuş, test yanlış ve doğru yanıta göre dönüt vermektedir.  puanı ve doğru cevapları öğrenmesi sağlanmıştır.
Öğretimin Detayları

Tanımlama
      Amacımız belirtmiş olduğumuz üniteleri öğrencilerin daha kolay kavramasını sağlamaktır. Bunun için içerik özenle hazırlanmış, Konumuzun görsel bir yanı da olduğundan formüller, hareketler animasyonlarla gösterilmiş, Gerekli tanımlar metin olarak sunulmuştur. Böylelikle sözel ve görsel zekaya hitap edilmiştir.

Ortam
Öğretim; öğretmenin de bulunduğu laboratuar ortamında projeksiyonla gerçekleşebileceği gibi, öğrencilerin birer bilgisayar başında bireysel öğrenmelerini de desteklemektedir. Öğrenciler yeni eğitim araçları olan tabletlerde bu içerikleri kullanabileceklerdir.

Temel Öğeler
1.               Motivasyon
Girişle başlayan  hoş animasyonlarla öğrencileri içeriğe yöneltmeye çalıştık.
2.               Öğretimin değerlendirilmesi ve Geri dönüt (10)
Değerlendirme amacı ile üniteden ayrı bir test oluşturuldu. Doğru ve yanlış şıklarda dönüt vermektedir.

3.      Öğretimin sırası
Öğrenci ilk olarak konuyu neler kazandırdığını konu  içeriklerini eğlenerek ve öğrenerek tamamlayıp  ardından test, oyun uygulamalarına geçecektir.




SENARYO TAHTASI
Program Başlığı: Maddenin tanecikli yapısı, Yaşamımızdaki elektrik, Vücudumuzdaki sistemler
Tarih:      21/ 05 / 2012   

#
Senaryo
Açıklama



1

                  Anasayfamızda  menülerimiz var. Menülerin üzerine gelince animasyon beliriyor.



2

     Ünite seçimi yaparken üzerine gelinen ünitede bu ünitenin kazandıracakları veriliyor.



3


Konu içeriklerinde
animasyonlar
bulunmaktadır.
Resimdeki örnek katı maddelerin tanecikli yapısını gösteren bir animasyon görüntüsüdür.



4


Test menüsü ile öğrencinin
neyi ne kadar bildiği
ölçülecektir.




Öğretim yaklaşımı

     Ders tasarımında kullanacağımız yaklaşım yapılandırmacı ve davranışçı yaklaşımdır. Dersi tasarlamak için seçtiğiniz yaklaşımların işlem basamakları şunlardır. Konular lineer bir biçimde gittiği için öğrenci konuyu okuyup anlayarak ilerleyecektir.Öğrenci konularda bulunan bazı bölümlerdeki açıklamayı keşfedip okuyarak-anlayamaya çalışacağından buralardada yapılandırmacı yaklaşım kullanılmıştır. Ayrıca animasyonlar yaparak öğrencinin o bilginin zihninde canlanması sağlanmıştırBuralarda da bilişşel yaklaşım kullanılmiştır.

Beklentiler ve yayınlama gereksinimleri

    Bu yaklaşımlar beklediğimiz gibi öğrencilerin öğrenmesinde yeterli olmayabilir.öğrenci tasarımı beğenenmeyebilir, eksik ve yetersiz bulabilir.Öğrenci ihtiyaç analizi yaparak bu problemleri ortadan kaldırabilir öğrenci isteklerine uygun tasarım geliştirme yöntemine gidilebilir.Oyun tasarlama kısmında eksikliklerimiz vardır.Bu konu geniş bir konu olduğundan daha da araştırılmalıdır.Oyun konusunda daha yeni fikir ve tasarımlar oluşturulmaya çalışılmalıdır.

Zaman çizelgesi

Tarih
Grup Üyesi
Görev
15.03.2012- 21.05.2012
Emrah BOZTAŞ
Blog güncelleme ve İçerik Kaynağı
15.03.2012- 21.05.2012
Muhsin ABDİL
Animasyon ve İçerik Tasarımı
15.03.2012- 21.05.2012
Kübra KANDEMİR
İçerik Düzenlemesi ve Değerlendirme
14.03.2012- 21.05.2012
Aslıhan BAL
İçerik Tasarımı ve Raporlar

Kaynaklar :

FEN VE TEKNOLOJİ 6.SINIF DERS KİTABI

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder