GRUP ADI: BÖTE_Android
MUHSİN ABDİL
EMRAH BOZTAŞ
ASLIHAN BAL
KÜBRA KANDEMİR
Genel özet
· Projemizde
FEN VE TEKNOLOJİ dersinden Maddenin tanecikli yapısı, Yaşamımızdaki elektrik ve
vücudumuzdaki sistemler animasyonlarla işlenmiştir.
· Sunumu
kalıplardan kurtarmak için içine eğlenceli uygulamalar eklenmiştir. Biz
animasyonları içerikten ayrı vermek yerine konuyla içiçe verdik.
· İçerikler
incelendikten sonra öğrencinin kendini değerlendirmesi için ünitenin arkasından
bir test oluşturulmuş, test yanlış ve doğru yanıta göre dönüt vermektedir. puanı ve doğru cevapları öğrenmesi
sağlanmıştır.
Öğretimin
Detayları
Tanımlama
Amacımız belirtmiş olduğumuz üniteleri
öğrencilerin daha kolay kavramasını sağlamaktır. Bunun için içerik özenle
hazırlanmış, Konumuzun görsel bir yanı da olduğundan formüller, hareketler
animasyonlarla gösterilmiş, Gerekli tanımlar metin olarak sunulmuştur.
Böylelikle sözel ve görsel zekaya hitap edilmiştir.
Ortam
Öğretim; öğretmenin de bulunduğu
laboratuar ortamında projeksiyonla gerçekleşebileceği gibi, öğrencilerin birer
bilgisayar başında bireysel öğrenmelerini de desteklemektedir. Öğrenciler yeni
eğitim araçları olan tabletlerde bu içerikleri kullanabileceklerdir.
Temel Öğeler
1. Motivasyon
Girişle başlayan hoş animasyonlarla öğrencileri içeriğe
yöneltmeye çalıştık.
2. Öğretimin
değerlendirilmesi ve Geri dönüt (10)
Değerlendirme amacı ile üniteden
ayrı bir test oluşturuldu. Doğru ve yanlış şıklarda dönüt vermektedir.
3. Öğretimin
sırası
Öğrenci ilk
olarak konuyu neler kazandırdığını konu içeriklerini eğlenerek ve öğrenerek tamamlayıp
ardından test, oyun uygulamalarına geçecektir.
SENARYO TAHTASI
Program Başlığı: Maddenin tanecikli yapısı, Yaşamımızdaki elektrik, Vücudumuzdaki
sistemler
Tarih:
21/ 05 / 2012
#
|
Senaryo
|
Açıklama
|
1
|
Anasayfamızda menülerimiz var. Menülerin üzerine gelince
animasyon beliriyor.
|
|
2
|
Ünite seçimi yaparken üzerine gelinen
ünitede bu ünitenin kazandıracakları veriliyor.
|
|
3
|
Konu içeriklerinde
animasyonlar
bulunmaktadır.
Resimdeki
örnek katı maddelerin tanecikli yapısını gösteren bir animasyon görüntüsüdür.
|
|
4
|
Test menüsü ile öğrencinin
neyi ne kadar bildiği
ölçülecektir.
|
|
Öğretim yaklaşımı
Ders tasarımında kullanacağımız yaklaşım
yapılandırmacı ve davranışçı yaklaşımdır. Dersi tasarlamak için seçtiğiniz
yaklaşımların işlem basamakları şunlardır. Konular lineer bir biçimde gittiği
için öğrenci konuyu okuyup anlayarak ilerleyecektir.Öğrenci konularda bulunan
bazı bölümlerdeki açıklamayı keşfedip okuyarak-anlayamaya çalışacağından
buralardada yapılandırmacı yaklaşım kullanılmıştır. Ayrıca animasyonlar yaparak
öğrencinin o bilginin zihninde canlanması sağlanmıştırBuralarda da bilişşel
yaklaşım kullanılmiştır.
Beklentiler ve yayınlama
gereksinimleri
Bu yaklaşımlar beklediğimiz gibi
öğrencilerin öğrenmesinde yeterli olmayabilir.öğrenci tasarımı
beğenenmeyebilir, eksik ve yetersiz bulabilir.Öğrenci ihtiyaç analizi yaparak
bu problemleri ortadan kaldırabilir öğrenci isteklerine uygun tasarım
geliştirme yöntemine gidilebilir.Oyun tasarlama kısmında eksikliklerimiz
vardır.Bu konu geniş bir konu olduğundan daha da araştırılmalıdır.Oyun konusunda
daha yeni fikir ve tasarımlar oluşturulmaya çalışılmalıdır.
Zaman çizelgesi
Tarih
|
Grup Üyesi
|
Görev
|
15.03.2012- 21.05.2012
|
Emrah BOZTAŞ
|
Blog güncelleme ve İçerik
Kaynağı
|
15.03.2012- 21.05.2012
|
Muhsin ABDİL
|
Animasyon ve İçerik Tasarımı
|
15.03.2012- 21.05.2012
|
Kübra KANDEMİR
|
İçerik Düzenlemesi ve
Değerlendirme
|
14.03.2012- 21.05.2012
|
Aslıhan BAL
|
İçerik Tasarımı ve Raporlar
|
Kaynaklar :
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder