Analiz Raporu


Grup ismi :  BÖTE_Android
Başkan adı soyadı  & e-mail
Emrah BOZTAŞ                   (boztasch@gmail.com)                    
Üye adı soyadı & e-mail
·        Aslıhan BAL                (aslolan06@hotmail.com)
·        Kübra KANDEMİR      (kbr_kandemir@hotmail.com)             
·        Muhsin ABDİL             (muhsinabdil@hotmail.com)
Genel Özet
Bu projeyi anlatmamızın amacı, Fen Bilgisi dersinin konularından olan Maddenin Tanecikli Yapısı, Vücudumuzdaki Sistemler ve Yaşamımızdaki Elektrik konularının anlatımını kolaylaştırarak öğrencide kalıcı hale getirmektir. Proje Adobe Flash programıyla hazırlanan animasyonlardan meydana gelmektedir. Bu program Ortaokul düzeyindeki öğrencilere uygulanmak üzere hazırlanmıştır.
Yukarıda belirtilen konular Fen Bilgisi dersinin öğrenci için temelini atmada önem taşımaktadır. Öğrencilerin bu programı iyi bir şekilde öğrenebilmesi, iyi ve açık bir anlatıma bağlıdır. Anlatım öncesi öğrencilerin bu konular hakkında sahip oldukları bilgiler ölçülmeli; konu anlatımı esnasında örnekler üzerinden gidilmeli ve anlatım sade olmalı; konu anlatımı sonucunda değişik ve akılda kalıcı örneklerden  faydalanarak yapılabilecek ödevler verilmelidir.
Anlatım, konunun anlaşılabilmesi olanağını en çok sağlayan kısımdır. Bu sebeple anlatım esnasında birçok değişik materyalden faydalanılmalı ve en önemlisi öğrencilere hem görsel hem de işitsel bir araçtan konu aktarımı yapılmalıdır. Bu sebeple öğrencinin flash ortamında hazırlanmış bir program kullanması öğrencinin hem sıkılmadan, hem de uygulayarak iyi bir öğrenim görmesi olanağını sağlamış olur.

Önceki bilginiz
Proje konumuz olarak Maddenin Tanecikli Yapısı, Vücudumuzdaki Sistemler ve Yaşamımızdaki Elektrik konularını seçtik. Seçtiğimiz bu konular hakkında gerekli her türlü bilgi ve donanımın büyük bir kısmına sahibiz. Projemizin hedef kitlesi İlköğretimde Fen bilgisi dersi alan öğrencilerdir. Öğrencilerin birçoğunun konu hakkında yeterli bilgiye sahip olamadıkları kanısına vardık. Öğrenciler her ne kadar Bu konulara yönelik dersler görmüş olsalar da  bu kabataslak olmuştur ve yeterli düzeyde olamamıştır. Projemizi gerçekleştirebilmek için ADOBE FLASH programından yararlanabileceğimize karar verdik. Bunun sebebi bu program sayesinde görselliği yüksek ve eğlenceli bir anlatım elde edebileceğimizi düşünmemizdir. Fakat daha önceden Flash programıyla ilgili yetersiz düzeyde bilgiye sahip bireysel olarak eğitim videolarından yararlandık.
Öğretimin Amacı
Bu projedeki öncelikli hedefimiz yaptığımız flash çalışmasıyla  hedef kitleye Maddenin Tanecikli Yapısı, Vücudumuzdaki Sistemler ve Yaşamımızdaki Elektrik konularını görsel bir şekilde anlatarak öğrenmede kalıcılığı sağlamaktır. Şimdiye kadar Fen Bilgisi dersleri genel itibari ile bilgi düzeyinde anlatıldığı için bizde bu soruna konuyu görsel bir şekilde anlatarak onlara uygulama olanağı sağlamayı hedefledik. Böylece anlatım hem ilgi çekici hem de öğrencilere uygulama şansı tanıyarak daha güzel bir hal alacaktır.  Eğitim öğretim sürecinde bulunan öğrencilerin farklı zeka, ilgi, yetenek türüne sahip oldukları  bir gerçektir. Dolayısıyla bu farklılıkları bir arada birleştirebilmek için genele hitap eden bir öğretim tasarlamamız gerekmekteydi. Bunun da ancak fazla duyu organına hitap edecek flash programıyla  mümkün olabileceğini düşündük. Bu proje sayesinde bireyler daha kısa sürede daha görsel ve ileriye dönük bilgiler elde edeceklerdir. Hedef kitlemizde yer alan birçok  ilköğretim öğrencisi bu öğretim sayesinde normal hayatta da ihtiyaç duyduklarında kalıcı öğrenme sayesinde elde ettikleri gerekli bilgileri yeri geldiğinde rahatlıkla ve kolaylıkla kullanabileceklerdir.
Analiz süreçleri
Bu konuları seçmemizin sebebi küçük yaştan bugüne öğretilen Fen Bilgisi dersinin insan hayatında önemli bir yer taşımasından dolayı öğrenciye gereksiz gibi görünen birçok temel bilginin ne kadar gerekli olduğunu irdeletmektir. Buna bağlı olarak grup arkadaşlarımızla toplandık geçmiş yıllardaki yaşamımızdan ve bu dersi öğrenim hayatı boyunca görmüş öğrencilerin tecrübelerinden yararlanarak elde edilen bilginin çok kısa sürede unutulduğundan ötürü beynin bir süre sonra bu bilgileri hatırlamakta zorlandığı kanısına vardık. Fakat Fen Bilgisi dersi adına bütün konulara çözüm getiremeyeceğimizden dolayı ileri dönük olarak Fizik Kimya Biyoloji dallarından birer konuyu proje konumuz olarak seçtik. Böylece öğrenci diğer öğrenim hayatında Fen Bilgisi dersi dallara ayrıldığında her dal hakkında bir konuya hakim olmuş olacaktır.
İhtiyaç analizi (performance)
Proje konumuz olarak Fen Bilgisi dersi konularından üç tanesini seçmemizin nedenlerinden biri de öğretmen adaylarımızın bu programı öğretmen oldukların da aktif bir şekil de kullanabilmelerini sağlamaktır. Çünkü öğretmen olduklarında bu uygulamayı kolay bir şekilde saklayıp öğrenciye çok kısa süre içinde konuyu kalıcı olarak öğretebilirler. Bu sayede hem öğrenme kalıcı sağlanır hem de zaman açısından titiz davranılmış olur. Ayrıca öğrencilerinin de bu flash programını içerisindeki uygulamaları kullanarak bilgilerini pekiştirme olanağı olur.
 İçerik analizi
Hazırlamış olduğumuz programın içeriğinde yukarda da bahsedilen 3 konunun tüm ana temaları yer almaktadır. Program 3 bölümden oluşmaktadır. Bölümler konunun devamlığı açısından birbirinden bağımsız bir yapıdadır. Konular birbirinin devamı olmadığı için istenilen 3 uygulamadan biri sırayla açılmak zorunda kalmaz.
Öğrenenlerin analizi
Hedef  kitlemiz olarak olarak İlköğretimdeki öğrencilerimizin genel durumuna bakacak olursak;
Yeterli seviyede Fen Bilgisi eğitimine sahip değiller.Bir çok öğrenci Fen Bilgisi dersini sadece görmüş olmak için görüyor. Her geçen gün daha zorlaştırılmış seviyede karşılarına bu dersin çıkacağını umursamadıkları için öğrenciler dersler ilgilenmiyorlar. Bunun nedeni temellerinin sağlam olmayışı yani yeterli düzeyde Fen Bilgisi eğitimi almayışlarıdır. Bu dersin belli başlı konuları öğrenciler için ilgi çekici gelse de konuların tamamına  hakim olan öğrenci sayısı azdır ve ilgilerini çeken konular için istekli davransalar da söz konusu ilgilerini çekmeyen konulara geldiğinde isteksizleşmektedirler. Ama yeterli bir temelleri olmadığı için anlatılan derslerin hızlı geçilmesi ve uygulamalarda başarısız olmaları onların bu alanda ilerleme isteklerini yok ediyor. Bunun için de öğrenmek için uğraşmayıp baştan pes ediyorlar. Bu durumda biz Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi öğrencilerine düşen görev onların yavaş ve sıfırdan her şeyi anlamalarını sağlayıp uygulamaları zevkli hale getirmektir.
Context (Öğrenme Ortamı) analizi
Flash programında hazırlayacak olduğumuz projede Access programının “Tablo Ekleme” kısmından bir kesit bulunacak. Öğrenen bu kesit üzerinde değişik uygulamalar yapabilecek, yanlış yaptığı zaman yanlışı yaptığı adım hakkında bilgi alacak.
Projede yardım butonları, komut butonları, videolar, konu anlatımları ve başarılı bir tablo oluşturma yöntemi anlatımı yer alacaktır.
Öğretim yaklaşımı ve bunun gerekçesi
Bu programda yapılandırmacı yaklaşım kullanılacaktır. Öğrencilerin hem yaparak hem de uygulayarak öğrenmeleri için bu yaklaşım kullanılacaktır. Bunun yöntemi kullanmamızın nedeni hem uygulama ortamında hazırladığımız projeyi öğrencilerle birlikte uygulamak hem de iyi bir öğrenme ortamı sağlamaktır. Bunun yanı sıra öğrenciler uygulayarak öğrendiğinden dolayı öğrenim kalıcı olacaktır.
Zamanlama ve analiz için planlama
Bu proje toplam 1 ayda tamamlanacaktır.
Emrah proje başkanı olarak görev aldı ve proje çalışmasında grubun toplanması, görev dağılımı, görev takibinden sorumlu oldu.
Muhsin flash ortamının baş tasarımcısı görevini üstlendi. Bu görev çerçevesinde flash da yapılması gereken görsel öğeleri, yazılması gereken kodları ve son proje birleştirmeyi yaptı.
Kübra projenin fikir aşamasında ve raporların oluşturulmasında görev aldı.
Aslıhan flash programı hakkında bilgi verecek gerekli kaynakları elde ederek grup arkadaşlarına flash konusunda önbilgi temin etti.
Grup ortak çalışmalarında, grup üyeleri koordineli bir şekilde çalışarak aktif rol oynadı.
 Kaynakça
Fen veTeknoloji 6. Sınıf ders kitabı
arama motoru google




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder