Grup ismi : BÖTE_Android
Başkan adı soyadı & e-mail
Emrah BOZTAŞ (boztasch@gmail.com)
Üye adı soyadı & e-mail
·
Aslıhan
BAL (aslolan06@hotmail.com)
·
Kübra
KANDEMİR (kbr_kandemir@hotmail.com)
·
Muhsin
ABDİL (muhsinabdil@hotmail.com)
Genel Özet
Bu projeyi
anlatmamızın amacı, Fen Bilgisi dersinin konularından olan Maddenin Tanecikli
Yapısı, Vücudumuzdaki Sistemler ve Yaşamımızdaki Elektrik konularının
anlatımını kolaylaştırarak öğrencide kalıcı hale getirmektir. Proje Adobe Flash
programıyla hazırlanan animasyonlardan meydana gelmektedir. Bu program Ortaokul
düzeyindeki öğrencilere uygulanmak üzere hazırlanmıştır.
Yukarıda belirtilen
konular Fen Bilgisi dersinin öğrenci için temelini atmada önem taşımaktadır.
Öğrencilerin bu programı iyi bir şekilde öğrenebilmesi, iyi ve açık bir
anlatıma bağlıdır. Anlatım öncesi öğrencilerin bu konular hakkında sahip
oldukları bilgiler ölçülmeli; konu anlatımı esnasında örnekler üzerinden
gidilmeli ve anlatım sade olmalı; konu anlatımı sonucunda değişik ve akılda
kalıcı örneklerden faydalanarak
yapılabilecek ödevler verilmelidir.
Anlatım, konunun
anlaşılabilmesi olanağını en çok sağlayan kısımdır. Bu sebeple anlatım
esnasında birçok değişik materyalden faydalanılmalı ve en önemlisi öğrencilere
hem görsel hem de işitsel bir araçtan konu aktarımı yapılmalıdır. Bu sebeple
öğrencinin flash ortamında hazırlanmış bir program kullanması öğrencinin hem
sıkılmadan, hem de uygulayarak iyi bir öğrenim görmesi olanağını sağlamış olur.
Önceki bilginiz
Proje konumuz olarak Maddenin Tanecikli
Yapısı, Vücudumuzdaki Sistemler ve Yaşamımızdaki Elektrik konularını seçtik. Seçtiğimiz bu konular hakkında gerekli her türlü bilgi ve donanımın
büyük bir kısmına sahibiz. Projemizin hedef kitlesi İlköğretimde Fen bilgisi
dersi alan öğrencilerdir. Öğrencilerin birçoğunun konu hakkında yeterli bilgiye
sahip olamadıkları kanısına vardık. Öğrenciler her ne kadar Bu konulara yönelik
dersler görmüş olsalar da bu kabataslak
olmuştur ve yeterli düzeyde olamamıştır. Projemizi gerçekleştirebilmek için
ADOBE FLASH programından yararlanabileceğimize karar verdik. Bunun sebebi bu
program sayesinde görselliği yüksek ve eğlenceli bir anlatım elde edebileceğimizi
düşünmemizdir. Fakat daha önceden Flash programıyla ilgili yetersiz düzeyde
bilgiye sahip bireysel olarak eğitim videolarından yararlandık.
Öğretimin Amacı
Bu projedeki
öncelikli hedefimiz yaptığımız flash çalışmasıyla hedef kitleye Maddenin Tanecikli Yapısı,
Vücudumuzdaki Sistemler ve Yaşamımızdaki Elektrik konularını görsel bir şekilde
anlatarak öğrenmede kalıcılığı sağlamaktır. Şimdiye kadar Fen Bilgisi dersleri genel
itibari ile bilgi düzeyinde anlatıldığı için bizde bu soruna konuyu görsel bir
şekilde anlatarak onlara uygulama olanağı sağlamayı hedefledik. Böylece anlatım
hem ilgi çekici hem de öğrencilere uygulama şansı tanıyarak daha güzel bir hal
alacaktır. Eğitim öğretim sürecinde
bulunan öğrencilerin farklı zeka, ilgi, yetenek türüne sahip oldukları bir gerçektir. Dolayısıyla bu farklılıkları bir
arada birleştirebilmek için genele hitap eden bir öğretim tasarlamamız
gerekmekteydi. Bunun da ancak fazla duyu organına hitap edecek flash
programıyla mümkün olabileceğini
düşündük. Bu proje sayesinde bireyler daha kısa sürede daha görsel ve ileriye
dönük bilgiler elde edeceklerdir. Hedef kitlemizde yer alan birçok ilköğretim öğrencisi bu öğretim sayesinde
normal hayatta da ihtiyaç duyduklarında kalıcı öğrenme sayesinde elde ettikleri
gerekli bilgileri yeri geldiğinde rahatlıkla ve kolaylıkla kullanabileceklerdir.
Analiz süreçleri
Bu konuları seçmemizin
sebebi küçük yaştan bugüne öğretilen Fen Bilgisi dersinin insan hayatında
önemli bir yer taşımasından dolayı öğrenciye gereksiz gibi görünen birçok temel
bilginin ne kadar gerekli olduğunu irdeletmektir. Buna bağlı olarak grup
arkadaşlarımızla toplandık geçmiş yıllardaki yaşamımızdan ve bu dersi öğrenim
hayatı boyunca görmüş öğrencilerin tecrübelerinden yararlanarak elde edilen
bilginin çok kısa sürede unutulduğundan ötürü beynin bir süre sonra bu
bilgileri hatırlamakta zorlandığı kanısına vardık. Fakat Fen Bilgisi dersi
adına bütün konulara çözüm getiremeyeceğimizden dolayı ileri dönük olarak Fizik
Kimya Biyoloji dallarından birer konuyu proje konumuz olarak seçtik. Böylece
öğrenci diğer öğrenim hayatında Fen Bilgisi dersi dallara ayrıldığında her dal
hakkında bir konuya hakim olmuş olacaktır.
İhtiyaç analizi
(performance)
Proje konumuz olarak Fen
Bilgisi dersi konularından üç tanesini seçmemizin nedenlerinden biri de
öğretmen adaylarımızın bu programı öğretmen oldukların da aktif bir şekil de
kullanabilmelerini sağlamaktır. Çünkü öğretmen olduklarında bu uygulamayı kolay
bir şekilde saklayıp öğrenciye çok kısa süre içinde konuyu kalıcı olarak
öğretebilirler. Bu sayede hem öğrenme kalıcı sağlanır hem de zaman açısından
titiz davranılmış olur. Ayrıca öğrencilerinin de bu flash programını içerisindeki
uygulamaları kullanarak bilgilerini pekiştirme olanağı olur.
İçerik analizi
Hazırlamış olduğumuz
programın içeriğinde yukarda da bahsedilen 3 konunun tüm ana temaları yer
almaktadır. Program 3 bölümden oluşmaktadır. Bölümler konunun devamlığı
açısından birbirinden bağımsız bir yapıdadır. Konular birbirinin devamı
olmadığı için istenilen 3 uygulamadan biri sırayla açılmak zorunda kalmaz.
Öğrenenlerin
analizi
Hedef kitlemiz olarak olarak İlköğretimdeki
öğrencilerimizin genel durumuna bakacak olursak;
Yeterli seviyede Fen
Bilgisi eğitimine sahip değiller.Bir çok öğrenci Fen Bilgisi dersini sadece
görmüş olmak için görüyor. Her geçen gün daha zorlaştırılmış seviyede
karşılarına bu dersin çıkacağını umursamadıkları için öğrenciler dersler
ilgilenmiyorlar. Bunun nedeni temellerinin sağlam olmayışı yani yeterli düzeyde
Fen Bilgisi eğitimi almayışlarıdır. Bu dersin belli başlı konuları öğrenciler
için ilgi çekici gelse de konuların tamamına
hakim olan öğrenci sayısı azdır ve ilgilerini çeken konular için istekli
davransalar da söz konusu ilgilerini çekmeyen konulara geldiğinde isteksizleşmektedirler.
Ama yeterli bir temelleri olmadığı için anlatılan derslerin hızlı geçilmesi ve
uygulamalarda başarısız olmaları onların bu alanda ilerleme isteklerini yok
ediyor. Bunun için de öğrenmek için uğraşmayıp baştan pes ediyorlar. Bu durumda
biz Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi öğrencilerine düşen görev
onların yavaş ve sıfırdan her şeyi anlamalarını sağlayıp uygulamaları zevkli
hale getirmektir.
Context (Öğrenme
Ortamı) analizi
Flash programında
hazırlayacak olduğumuz projede Access programının “Tablo Ekleme” kısmından bir
kesit bulunacak. Öğrenen bu kesit üzerinde değişik uygulamalar yapabilecek,
yanlış yaptığı zaman yanlışı yaptığı adım hakkında bilgi alacak.
Projede yardım
butonları, komut butonları, videolar, konu anlatımları ve başarılı bir tablo
oluşturma yöntemi anlatımı yer alacaktır.
Öğretim yaklaşımı ve
bunun gerekçesi
Bu programda
yapılandırmacı yaklaşım kullanılacaktır. Öğrencilerin hem yaparak hem de
uygulayarak öğrenmeleri için bu yaklaşım kullanılacaktır. Bunun yöntemi kullanmamızın
nedeni hem uygulama ortamında hazırladığımız projeyi öğrencilerle birlikte
uygulamak hem de iyi bir öğrenme ortamı sağlamaktır. Bunun yanı sıra öğrenciler
uygulayarak öğrendiğinden dolayı öğrenim kalıcı olacaktır.
Zamanlama ve analiz
için planlama
Bu proje toplam 1
ayda tamamlanacaktır.
Emrah proje başkanı
olarak görev aldı ve proje çalışmasında grubun toplanması, görev dağılımı,
görev takibinden sorumlu oldu.
Muhsin flash ortamının baş tasarımcısı görevini üstlendi. Bu görev çerçevesinde flash da yapılması gereken görsel öğeleri, yazılması gereken kodları ve son proje birleştirmeyi yaptı.
Muhsin flash ortamının baş tasarımcısı görevini üstlendi. Bu görev çerçevesinde flash da yapılması gereken görsel öğeleri, yazılması gereken kodları ve son proje birleştirmeyi yaptı.
Kübra projenin fikir
aşamasında ve raporların oluşturulmasında görev aldı.
Aslıhan flash
programı hakkında bilgi verecek gerekli kaynakları elde ederek grup
arkadaşlarına flash konusunda önbilgi temin etti.
Grup ortak
çalışmalarında, grup üyeleri koordineli bir şekilde çalışarak aktif rol oynadı.
Kaynakça
Fen veTeknoloji 6.
Sınıf ders kitabı
arama motoru google
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder